zaterdag 9 januari 2010

Aankomstdag (The Sequel)

Vandaag was het aankomstdag. Voor mij was het de tweede, na vorig jaar. En vreemd genoeg was het nu eigenlijk moeilijker dan vorig jaar. Het is zeer leuk om alle nieuwsgierige en enthousiaste nieuwe studenten te zien binnenstromen, maar ergens was het zeer ongemakkelijk. Ik zat echt met een dubbel gevoel, omdat ik enerzijds heel blij was mijn nieuwe cast te ontmoeten, maar anderzijds gewoon heel erg “mijn” cast miste.

Er was trouwens een groot deel van de studenten van mijn cast aanwezig (en dan spreek ik dus over Cast B’09, voor alle duidelijkheid). Zo waren er Leslie (Arizona), Annie (Arkansas) en Breton (Nebraska) die nu deel uitmaken van de road staff en dus zes maand lang met mij zullen rondtrekken. Ook Dylan (Washington) en Caitlin (Wyoming) zullen mee rondtrekken als Second Semester Students, net als ik. Verder waren er Tinna (Zweden), Kyle (South Dakota), Sarah (Colorado) en Aude (Canada) die zullen helpen tijdens staging. Dan nog Drew (Colorado) en Shelsea (California) die op voorpost zullen gaan om steden voor te bereiden waar wij naartoe trekken. En uiteindelijk waren Kelsey (Colorado) en Gifford (Idaho) gewoon op bezoek.

Het was echt super om hen allemaal teruggezien en er werd dan ook duchtig geroepen, gelachen, geknuffeld en in-elkaars-armen-gesprongen. Het zijn stuk voor stuk fantastische mensen en ik ben zo blij dat ik de kans kreeg ze terug te zien. Maar zoals ik zei, is het vreemd om nu met twee groepen mensen te zitten. Hoewel het één cast is, bestaat het voor mij uit het deel dat ik al ken en het overgrote deel dat ik nog zal leren kennen. Alhoewel het in al mijn sociale enthousiasme al goed gelukt is om toch even met het merendeel van de groep te praten. En met bepaalde mensen klikte het zelfs onmiddellijk. Zo was ik heel erg verbaasd dat de persoon die ik nu al een vriend zou durven noemen, een jongen uit Brussel is, meerbepaald Jette, die Michael heet.

Ik kijk er naar uit weer zoveel nieuwe mensen te leren kennen en ieders verhaal te ontdekken. Het wordt zonder twijfel wederom een verrijkende ervaring en hopelijk één die deze keer een volledig semester mag duren…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten