vrijdag 12 februari 2010

Loveboy in Loveland

We zijn eindelijk vertrokken! De eerste week on the road. Ihaaa! Het was een pijnlijk, maar eigenlijk vrij overbodig afscheid in Denver. Hetgeen ik het meeste zal missen is uiteraard Momma, maar ik zie haar morgen al terug. Ze komt namelijk kijken naar de show in Fort Collins, de stad waar ik nu een week ben, en ze is van plan ook volgende week te komen kijken in Colorado Springs. Dus het was maar een semi-afscheid. Hoe dan ook, dat maakte het niet minder triest. Ik kijk in elk geval uit naar morgen…

Maar, dus, Fort Collins, onze eerste stad. Dinsdag was Travel Day en op weg naar onze eindbestemming Colorado State University maakten we tijdens de middag een tussenstop in hartje centrum. Het is een prachtig klein stadje, met een zeer mooi en karaktervol centrum. Wat speciaal is aan dit centrum of toch in elk geval noemenswaardig, is dat het blijkbaar de inspiratie was voor Walt Disney voor het ontwerp van Disneyland’s Main Street.

Mijn nieuwe Host Mother heet Kay. Ze is tweeënzeventig jaar oud en woont in Loveland, wat een stadje net buiten Fort Collins is. Nu ja, “net buiten Fort Collins”, het is alsof zij in Antwerpen woont en ik iedere dag in Brussel moet zijn. Ik ben haar enige Host Son, wat ervoor zorgt dat ik echt volledig in de familie wordt opgenomen, aangezien er geen andere input is. Wat ik geweldig vind, voor alle duidelijkheid. Ik heb wel niet-UWP roommates. Kay heeft namelijk een groot huis, waarvan ze bepaalde delen verhuurt. Zo woont hier ook James (18 jaar oud), Doug (50 jaar) en Judy (72). Het is een ongewone, maar zeer leuke woonsituatie en ik leer heel veel bij.

Zoals vorig semester is er ook dit jaar een Love Medley in onze show. Deze medley bestaat uit nummers zoals ‘So Happy Together’, ‘Time Of My Life’, ‘I Saw Her Standing There’, ‘What A Wonderful World’, ‘To All The Girls I've Loved Before’, en nog vele anderen. Het is een tien minutenlang durend “boy meets girl” verhaal, waarin ik de rol van Loveboy speel. Ik vond het dan ook zeer grappig dat ik nu een week in Loveland verblijf. Zoals de titel het zegt ben ik nu ironisch genoeg de Loveboy in Loveland.

Het is zondag trouwens Valentijn, wat hier zeer belangrijk is. Loveland heeft namelijk een wereldberoemd “herpost” systeem. De stad krijgt in die week honderdduizenden brieven van mensen van over de hele wereld. Die brieven worden afgestempeld met de speciale Loveland stempel, die speciaal voor Valentijnsdag een boodschap en een hart heeft en nadien teruggestuurd naar de afzender. Daarvoor worden speciaal een heleboel vrijwilligers ingezet, die een hele dag niets anders doen dan brieven afstempelen. Ik vind het een hilarisch idee!

Woensdagavond, gisteren dus, ben ik met Kay en een hele groep van haar vrienden naar haar wekelijkse activiteit gegaan: karaoke. Man, was dat bevreemdend en leuk tegelijkertijd! Ik heb een paar nummers gezongen en de plaatselijke bevolking – als ik dat zo mag zeggen – was onder de indruk. Niet zozeer van mijn zangkwaliteiten, maar vooral van het feit dat een jongen uit België daar zo maar even voor hen stond te zingen. Ik heb dan ook van de kans gebruik gemaakt promotie te maken voor onze show, dus hopelijk herken ik morgenavond een paar mensen in het publiek.

Vandaag was CI Day en ik was supergelukkig. We zijn met H.E.L.P. International gaan werken in hun grote opslagplaats. Het leek een beetje op de Makro, het is te zeggen, het was een grote plaats vol paletten met dozen op. Al die dozen zaten dan vol met kleren, speelgoed, medicijnen, handdoeken, boeken en noem maar op. De bedoeling was vandaag een container voor te bereiden die naar Haïti zou verscheept worden. Ondertussen hebben we ook andere kleinere projecten gedaan zoals mijn groepje bijvoorbeeld op een moment kleren moest sorteren voor Israel. Het was een hartverwarmende dag, wat goed uitkwam in die grote, koude opslagplaats. In elk geval, moest je meer willen lezen over de organisatie: www.helpint.org

En nu bedtijd, zodat we morgen een fantastische tweede show kunnen brengen! Hoezee! Slaapwel, beste lezers! Trouwens, jullie lezers zijn ondertussen al met 333! Ihaaa!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten