zondag 14 februari 2010

Happy Valentine’s Day!

Jawel, vandaag is het Valentijn, een big deal hier in de VS. In Europa staan we daar meestal sceptisch tegenover, maar hier gaan ze er volledig voor! Het feit dat ik in Loveland verblijf, maakt dat er natuurlijk niet beter op. Trouwens, bij ons is dat een dag waarop het meestal om die ene speciale persoon gaat, maar hier geldt dat voor iedereen. Je wenst je geliefde, maar ook je vrienden en familie een gelukkige Valentijn. Het is voor hen gewoon een dag waarop je anderen laat zien dat je van hen houdt.

Een groot feest dus. Maar het feest dat ik ondertussen mis, is ons wereldberoemde carnaval in Aalst! Bedankt Cathy en Franky voor deze dag en veel plezier daar in het verre Aalst zonder mij! Vele mensen zien er iets absurds en vreemds in, maar geloof me, op dit moment is carnaval in Aalst niets vergeleken bij Valentijnsdag hier.

Maar vandaag is dus de laatste dag in Fort Collins en bijgevolg ook de Host Family Day. Mijn Host Mom werkt ’s nachts, dus die doet meestal een dutje van 8:30 am tot 11:30 am en nadien trekken we er op uit. Ik weet nog niet wat de plannen zijn, maar het begint waarschijnlijk met een Valentijnsbrunch. Het idee alleen al brengt een glimlach op mijn gezicht.

De show vrijdag ging zeer goed, waar ik blij om ben. Ik was er eerlijk gezegd een beetje bang voor. Meestal gaat de tweede show na een première niet zo goed, omdat mensen het gevoel hebben dat alles wel in orde komt. Het is op zo’n moment dat iedereen wat lakser wordt en er bijgevolg fouten gebeuren. Maar ze hadden ons hier voor verwittigd, dus we waren voorbereid en zijn niet in de val getrapt. Hoezee voor ons! We hebben echt een zeer sterke groep en ik vind de show op zich beter dan die van vorig semester.

Nog een laatste ding dat ik wou delen, is dat ik ben gaan eten in Casa Bonita. Het is een gestoord restaurant en ik heb, denk ik, nog nooit zoveel plezier gehad door gewoon ergens te gaan eten. Ik kan het het beste omschrijven als volgt: Het lijkt alsof de eigenaar van het restaurant het decor van Pirates of the Carribean, de attractie uit Disneyland, heeft overgekocht. Daarin zit je dan te eten terwijl er mensen verkleed rondlopen en voor animatie zorgen. Zo is er bijvoorbeeld een gorilla, een goochelshow, cowboys die plots op elkaar beginnen schieten, een vuurspuwer, jongleurs, een poppentheater, mensen die van rotsen door een waterval duiken in een soort rotsachtig waterbassin, een Marriachi band en noem maar op. Je houdt het niet voor mogelijk. Het was een hilarische avond! Lang leve de Verenigde Staten!

1 opmerking:

  1. Love your description of Casa Bonita. I have never heard it described better. Glad you enjoyed the evening, Pieter. It is true USA hilarity.

    BeantwoordenVerwijderen