woensdag 3 maart 2010

The Land of 10.000 Lakes

Minnesota is minder koud dan verwacht, wat ik positief vind. Blijkbaar is het hier net één van de warmste weken dat ze de laatste tijd hebben gehad. Het is nog steeds nul graden Celcius en er ligt over zo’n vijftig centimeter sneeuw, maar dat is echt zeer aangenaam in vergelijking met hoe het klimaat hier normaal gezien is. Verder lijkt het landschap te bestaan uit ontelbare ijspistes, aangezien Minnesota bekend is als “The Land of 10.000 Lakes” (vertaling: Het land der tien duizend meren) die nu stuk voor stuk bevroren zijn.

Wij verblijven in de hoofdstad Minneapolis, die samen met St. Paul the Twin Cities worden genoemd. Die steden grenzen namelijk aan elkaar, waardoor het lijkt alsof het één grote stad is. We hebben een drukke week met heel veel Community Impact en twee Show Days op vrijdag en zaterdag. Zondag is er dan weer een Host Family Day, voordat we maandag richting Montevideo vertrekken.

Mijn Host Family bestaat uit Sue en Jon, twee heel lieve mensen en ouders van drie kinderen, die allemaal het huis uit zijn. Ze hebben nu dus een groot leeg huis en aangezien Sue zelf met Up With People heeft gereisd in ’79, wou ze nu vier studenten hosten. Het lijkt veel, maar het huis is zo groot dat we zelfs ieder onze eigen kamer hebben, iets wat ik net nodig had. Mijn Roommates zijn Frederike (Germany), Andy (Germany) en Kimia (Maryland), een leuke en tegelijkertijd toch rustige bende.

Ik ben heel moe, zowel fysiek als mentaal, dus ik ben zeer dankbaar voor de situatie waarin ik me nu bevind. Hopelijk kan ik tijdens deze week wat rust en slaap inhalen. En binnen twee weken bevind ik me in de Filippijnen. Het lijkt me zo onwezenlijk, maar ik kijk er heel erg naar uit. Het is een mix tussen nieuwsgierigheid en toch ook wel een beetje angst, wat volgens mij niet noodzakelijk negatief is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten